جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در شنبه، ۸ اسفند، ۱۳۹۴ | ساعت 12:56 | کد خبر: 2035 نسخه قابل پرینت

فعال‌ترین دانشگاه‌های ایران در تولید مقالات کنفرانس‌ها کدام‌اند؟

دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و علم و صنعت از لحاظ تعداد مقالات نمایه شده در پایگاه نمایه سازی کنفرانس های کشور (سیویلیکا) در رتبه اول هستند.

مهدی وجودی، مدیر پایگاه نمایه سازی کنفرانس‌های کشور (سیویلیکا) اظهار داشت: بخشی در پایگاه راه‌اندازی شده تا مقالات تولید شده را به مراکز دانشگاهی (غیر علوم پزشکی) اختصاص داده و براساس آن، آمار تولید علم در هر مرکز تعیین شود. در حال حاضر امکان آمارگیری براساس نوع مراکز نیز به این بخش افزوده شده است. بر این اساس دانشگاه تهران با ۱۴ هزار و ۵۶۱ مقاله، تربیت مدرس با هفت هزار و ۸۹۵ مقاله و علم و صنعت با هفت هزار و ۸۸۰ مقاله در صدر دانشگاه‌های کشور قرار دارند.

مهدی وجودی، مدیر پایگاه نمایه سازی کنفرانس‌های کشور (سیویلیکا)

مهدی وجودی، مدیر پایگاه نمایه سازی کنفرانس‌های کشور (سیویلیکا)

 وی خاطرنشان کرد: در بین واحدهای دانشگاه آزاد هم واحد علوم و تحقیقات با سه هزار و ۵۳۸ مقاله، اهواز با سه هزار و ۴۷ مقاله و تبریز با دو هزار و ۴۶۹ مقاله از سایر واحدها پیشی گرفته اند.

وجودی تصریح کرد: پایگاه سیویلیکا از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را در خصوص نمایه سازی کنفرانس‌های کشور آغاز کرده و تاکنون در این پایگاه نزدیک به ۴۰۰ هزار عنوان مقاله از کنفرانس ها نمایه سازی شده است. این مجموعه به عنوان یک ناشر کامل خصوصی، مستقل و خارج از چهارچوب دانشگاهها و بدنه وزارت علوم، داده های آماره خود را تجزیه تحلیل کرده و بر اساس آن آمار تولید علم در مراکز کشور را ارائه کند.

وی با اشاره به نمایه سازی مقالات دو هزار و ۳۹۷ عنوان کنفرانس در پایگاه سیویلیکا خاطرنشان کرد: از بین مقالات نمایه شده، ۱۴۸ هزار و ۷۳۰ عنوان مقاله (۵۸ درصد تولیدات علمی نمایه شده) مربوط به دانشگاه‌های دولتی، ۷۹ هزار و ۹۹ عنوان مقاله (۳۱ درصد تولیدات علمی) مربوط به واحدهای دانشگاه آزاد و ۱۲ هزار و ۲۶۷ عنوان (پنج درصد تولیدات علمی) مربوط به پژوهشگاه‌های دولتی است.

وجودی تصریح کرد: علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات این بخش به نشانی الکترونیکی http://www.civilica.com/scientometrics.html مراجعه کنند.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.