پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در سه شنبه، ۸ تیر، ۱۳۹۵ | ساعت 13:09 | کد خبر: 2739 نسخه قابل پرینت

سخن دبیر علمی (سومین کنفرانس بین المللی ژئو تکنیک، مهندسی عمران، معماری و مهندسی لرزه ای شهری) – ۲۹ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ – استانبول

فراخوان سومین کنفرانس بین المللی ژئو تکنیک، مهندسی عمران، معماری و مهندسی لرزه ای شهری

فراخوان سومین کنفرانس بین المللی ژئو تکنیک، مهندسی عمران، معماری و مهندسی لرزه ای شهری

دبیر علمی سومین کنفرانس بین المللی ژئو تکنیک، مهندسی عمران، معماری و مهندسی لرزه ای شهری دکتر عباد قنبری طی سخنانی گفت:

فعالیت در زمینه های مهندسی ژئو تکنیک، مهندسی عمران، معماری و مهندسی لرزه ای شهری نیازمند تبادل تجربیات،نوآوری ها و یافته های جدید علمی است.
در این راستا کنفرانس های وزین بین المللی با مشارکت اساتید برجسته جهانی از مراکز مهم تحقیقاتی (دانشگاه های کالتک، ام ای تی، برکلی، یو سی ال آ و …) نقش بسیار کلیدی در انتقال این اطلاعات ارزشمند ایفا می نمایند. بر اساس چنین تفکری سومین کنفرانس بین المللی ژئو تکنیک، مهندسی عمران، معماری و مهندسی لرزه ای شهری با هدف برنامه ریزی کلان جهت کاهش ریسک زلزله و ساخت و ساز مطلوب همراه با رعایت اصول معماری کلاسیک و مدرن در شهر های لرزه خیز دنیا (تهران، استانبول، تبریز، توکیو، سانفرانسیسکو و …) اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده است.
اطلاعات کلان لرزه ای وابستگی تنگاتنگی بر اوضاع و احوال تاریخی و جغرافیایی مناطقی دارد که لزوما برای همه نواحی و سرزمین ها در طی ادوار گوناگون گذشته همسان و یکنواخت نبوده است.

با در نظر گرفتن چنین تفاوتی اهداف اصلی این کنفرانس عبارت است از:
۱-پیش بینی تاثیرات بالقوه زمین لرزه های قوی و نیرومند در مناطق شهری.
۲-طراحی ساخت ونگهداری سازه های مهم و کلیدی.
۳-برنامه ریزی های استراتژیک برای کاهش ریسک زلزله.
۴- استفاده از تکنولوژی های نوین و مدرن جهت افزایش خاصیت ارتجاعی سازه ها در مناطق شهری به منظورکاهش خسارات جانی و مالی به هنگام وقوع زلزله.
۵-به صفر رسانیدن احتمال زیان های جانی ومالی درزلزله هایی با شدت پایین.
۶-به حداقل رسانیدن تلفات جانی و مالی در هنگام رخداد زمین لرزه هایی با شدت میانگین و پایین. مراکز شهری در جمع آوری اطلاعات درمورد زمین لرزه ها نقش اساسی دارند. دانش بشری طی پنج دهه پسین در زمینه مهندسی زلزله، عمران، معماری، مهندسی لرزه ای شهری و ژئوتکنیک توسعه قابل توجهی داشته و تغییرات بنیادی را شاهد بوده است. این تخصص ها در نگهداری و حفاظت از جوامع مدنی و ساختگاه های انسانی و کاهش آسیب پذیری در مقابل بلایای طبیعی به ویژه زلزله نقش سازنده ای داشته است.
۷-امروزه در یک جامعه صنعتی و فعال در حال رشدی مانند ایران تاثیر اقتصادی یک زلزله بسیار زیاد است که میتوان به تاثیراتی مانند تخریب کلی و یا جزیی ساختمان های کلیدی و تاثیری که این ویرانی بر شرایط حاکم پس از وقوع زلزله می گذارد. به عنوان مثال میتوان به رخداد زمین لرزه های فوجی ۱۱اگوست ۲۰۱۲ منطقه قره داغ در آذربایجان- ایران اشاره کرد. مشابه این زمین لرزه، زلزله لوما پریتا سال ۱۹۸۹، زمین لرزه ۱۹۹۹ ازمیت ترکیه، زلزله ۲۰۰۱ آلساوادور، ۲۰۰۵ سو ماترای اندونزی و زمین لرزه ۲۰۱۱ فوکویامای ژاپن و به زلزله ۲۰۱۵نپال با بزرگی۷٫۸ که شهر کاتماندو و مناطق اطراف آن را باخاک یکسان کرد.
اساتید، دانشجویان، متخصصین، مهندسین و شرکت ها و پیمانکاران ارزشمند که به نحوی درگیر مسایل ساخت و ساز هستند میتوانند از حاصل تجربیات و نو آوری های این کنفرانس بزرگ علمی بهره مند گردند. در نهایت کوشش و اهتمام بر این است تا مجموعه دست آورد های این کنفرانس در استاندارد ۲۸۰۰ لحاظ گردد.

www.icgcauee.ir

عباد قنبری
رئیس و دبیر علمی کنفرانس

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.