جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در چهارشنبه، ۳۱ تیر، ۱۳۹۴ | ساعت 09:46 | کد خبر: 196 نسخه قابل پرینت

نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

به گزارش روابط عمومی انجمن مدیریت کیفیت ایران ؛ نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت با موضوع تدوین راهبرد ملی کیفیت و ارائه تجربیات موفق در تاریخ ۲۶ خرداد با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

فرزین انتصاریان؛ رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران، برنامه ریزی برای برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت را با توجه به انحلال سازمان برنامه که در این سال ها دیگر شاهد برگزاری کنفرانس موردنظر نبودیم پس از حدود ده سال در دستور کار قرار داده ایم و در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آبان ماه سال جاری این کنفرانس را با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهیم کرد.

گفتنی است موضوع محوری این کنفرانس “نهضت کیفیت، موفقیت پایدار، رقابت پذیری” انتخاب شده است که امید می رود با تحولاتی که در روابط بهتر و تعامل بیشتر با دیگر کشورها صورت می گیرد بتواند راه گشای فعالیت های بخش های دولتی و خصوصی در فضای جدید باشد. هدف از کنفرانس پنجم، بررسی چرایی عدم نفوذ استاندارد در بخش های مختلف تولید کشور و همچنین ارائه راهبرد ملی کیفیت است.

همچنین آن طور که مسلم بیات، دبیر تدوین راهبرد ملی کیفیت و مدیرکل استاندارد تهران عنوان کرد، قرار است راهبرد ملی کیفیت در برنامه ششم توسعه الزامی شود، زیرا به هماهنگی اقدامات در حوزه کیفیت و ارتقای ایمنی و سلامت جامعه می انجامد.

بیات اما در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با توجه به وجود مراودات مالی میان شرکت های بازرسی و تولیدکنندگان، تا چه اندازه می توان به آمارهای کیفی اعتماد کرد، گفت:به استناد قانون، فعالیت این شرکت های پذیرفته شده و وظیفه آنها بررسی و ارزیابی این مسئله است که آیا استانداردهای در نظر گرفته شده، در خطوط تولید به اجرا درآمده اند یا نه.

در این مورد، انتصاریان نیز تاکید کرد:سطح استاندارد در ایران، حداقلی است، بنابراین بازرسی لازم بوده ولی کفایت نمی کند.
وی افزود:مسئله دیگر، بحث قیمت گذاری دولتی است، چه آنکه این موضوع بر روی کیفیت تاثیر می گذارد؛ بنابراین باید به دنبال کاهش هزینه های تولید باشیم

فرزین انتصاریان  رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران ؛در این نشست با بیان این‌که موضوع بازرسی از تولیدات امری لازم است اما کافی نیست، اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف مثل مواد غذایی، سلامت، واردات و صادرات و تولید مشکلات زیادی را می‌بینیم که از نظر کیفی کاملا برای مردم مهم است.

وی هدف انجمن مدیریت کیفیت را حساس‌سازی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای قانون‌گذاری به کیفیت است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل پیش‌روی ما تدوین برنامه ششم توسعه است، چراکه در دو برنامه قبلی تلاش زیادی کردیم که موضوع کیفیت در برنامه‌ها نهادینه شود.

رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران افزود: براساس تحلیل‌ها برنامه چهارم توسعه به صورت کاملا یک نواخت و کمرنگ به بحث کیفیت پرداخته بود. از سوی دیگر در برنامه پنجم نیز این دیدگاه که کیفیت حاصل یک مدیریت راهبردی است وجود نداشت.

 نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

انتصاریان با بیان این‌که باید به کیفیت به عنوان یک مبحث راهبردی نگاه کنیم، گفت: از نگاه اصول مدیریتی کیفیت یکی از بی‌کیفیت‌ترین بخش‌ها در کشور نظام آموزشی است، چرا که مشتری خود را نمی‌شناسد و زمانی که فارغ‌التحصیل از این نظام بیرون می‌آید کار بلد نیست.

وی همچنین با اشاره به برگزاری پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ آبان ‌ماه سال جاری در مرکز همایش‌های صدا‌ و سیما گفت: موضوع محوری این کنفرانس نهضت کیفیت، موفقیت پایدار و رقابت‌پذیری انتخاب شده است که این کنفرانس با رویکردی جدید به موضوع تدوین راهبرد ملی کیفیت می‌پردازد.

به گفته رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران در پی برگزاری موفقیت‌آمیز اولین جشنواره فیلم و کیفیت دومین جشنواره «فیلم، عکس و کاریکاتور کیفیت» به منظور بهره‌برداری از خلاقیت جامعه هنری کشور در کنار پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت و دوازدهمین جایزه ملی کیفیت برگزار خواهد شد.

عباس سقایی دبیر کمیته علمی کنفرانس انحصار را دشمن کیفیت دانست و گفت: تولیدات ما باید از نمایش به سمت نتایج کوچ کند.

عباس سقایی امروز دبیرکمیته علمی کنفرانس در نشست خبری پنجمین کنفرانس مدیریت کیفیت اظهار کرد: هرجاکه مردم پشت صف کالایی بایستند و حتی از آن سود کنند، بحث کیفیت به حاشیه می‌رود.

وی ادامه داد: اگر تحریم‌ها برداشته و فضا اصلاح شود باید دید که آیا تولید‌کنندگان ما می‌توانند با کالاهای خارجی مشابه رقابت کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات با بیان این‌که بخشی از کیفیت حق مردم و بخش دیگر ابزاری برای رقابت است، گفت: تولیدات ما باید از سمت نمایش به سمت نتایج کوچ کنند، چرا که تمرکز در دنیا روی بازرسی‌ها نیست.

در این نشست فرشید شکرخدایی؛ نایب رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران، با تقسیم بحث اهمیت تولید به چهار محور کیفیت، زمان، قیمت و خلاقیت و نوآوری گفت: اولین مرحله از نظارت بر کیفیت بحث مضر بودن محصول تولیدی برای سلامتی و ایمنی افراد است که این مسوولیت به عهده سازمان ملی استاندارد بوده و انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که قدم بعدی بحث بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها از کالاهای تولید شده است، گفت: پس از این بحث مفهوم کیفیت از نگاه مشتری مطرح می‌شود که به گونه‌ای تضمین کیفیت می‌کند.

شکر خدایی با بیان این‌که تمامی این مباحث به عنوان راهبرد ملی کیفیت مطرح می‌شود، اظهار کرد: در آمریکا راهبرد ملی کیفیت در سال ۲۰۱۲ تدوین شده یعنی این بحث در دنیا جدید است.

نایب رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: براساس این راهبرد برقراری تناسب میان پارامترهای مختلف تولید بسیار مهم است. برای مثال اگر دولت برای پایین نگه داشتن قیمت کالایی اصرار کند این پارامتر بر مولفه‌های دیگر از جمله کیفیت تاثیر می‌گذارد.

نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت نشست خبری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.