یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در دوشنبه، ۲۶ مرداد، ۱۳۹۴ | ساعت 11:36 | کد خبر: 467 نسخه قابل پرینت

پیام دبیر کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی خورشیدی

دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی خورشیدی در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۴ تا ۹ شهریور ۱۳۹۴ توسط دانشگاه تهران در شهر تهران برگزار می شود.

دکتر علیرضا نور پور دبیر کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی خورشیدی طی پیامی گفت:

امروزه جهان دست به گریبان مشکلات عمده ای در زمینه تامین انرژی می باشد. دسترسی ارزان و راحت به انرژی به تعبیری بزرگترین دغدغه بشر امروزی بوده و دولتها به نمایندگی از ملت های خود،راههای دستیابی به منابع انرژی ارزان و سهل الوصول را سر لوحه فعالیتهای خود قرار میدهند.

لزوم استفاده از انرژی های پاک که حداقل خطر برای سلامت انسان و محیط زیست را داشته باشد و همچنین از نظر دسترسی بتواند نیاز بشر را بدون نگرانی از اتمام آن، تامین نماید، رویکرد جهانی را به سمت استفاده از انرژیهای پاک مانند انرژی خورشیدی سوق داده است.

کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی خورشیدی

پیام دبیر کنفرانس و نمایشگاه بین المللی انرژی خورشیدی

استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید گرما و برق، در دهه های اخیر بیشترین توجه را بخود جلب نموده و پیشرفت های چشمگیری در این زمینه انجام گرفته که کشور ما ایران نیز از این پیشرفتها بی نصیب نبوده است.در خصوص انرژی خورشیدی، مهم ترین عامل قبل از بحث دانش و تکنولوژی لازم، داشتن موقعیت مناسب جهت دریافت نور خورشید است که کشور ایران بدلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب، یکی از بهترین نقاط جهان برای دریافت تابش خورشید می باشد.ایران دارای بیش از ۳۳۵ روز آفتابی در سال بطور میانگین و متوسط تابش بیش از ۲۵۰۰ وات ساعت در هر متر مربع است که این موقعیت بی نظیر میتواند در مدت دوماه، کل انرژی تولید شده توسط ذخائر نفت و گاز کشور را تامین نماید.اگر تنها ۱% مساحت ایران با انواع سیستمهای خورشیدی پوشانده شود، قابلیت تامین کل انرژی مورد نیاز کشور وجود  خواهد داشت.

به امید روزی که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و سرمایه گذاری های لازم، تمام ملت ها بتوانند از این نعمت بی کران در راستای توسعه ای پاینده (پایدار) و شکوفایی اقتصادی مناسب بهره مند شوند.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.