جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در چهارشنبه، ۳۰ تیر، ۱۳۹۵ | ساعت 11:09 | کد خبر: 2872 نسخه قابل پرینت

سخن دبیر چهارمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری

مهندس فرهاد علیزاده افشار دبیر کنگره طی پیامی گفت: شهر پایدار برآمده از فرآیند توسعه ای است که ذهنیت و امکان ارتقای همیشگی سلامت اجتماعی ، اقتصادی و بوم شناسانه شهر و منطقه را فراهم کرده و این ذهنیت و امکان را به عینیت و اقدام مبدل سازد. طی سال های اخیر مقوله ی توسعه ی پایدار به ویژه در شهرها بسیار مورد توجه جوامع علمی قرار گرفته و در دو سطح خرد و کلان مطرح شده است. کیفیت زندگی انسان ارتباط مستقیمی با شرایط محیط زیست او دارد و باتوجه به این که بسیاری از انسان ها در مکانی به نام شهر زندگی می کنند که محل برقراری اکثر ارتباطات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نیز می باشد مسائلی از جمله بحران محیط زیست، انرژی، آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک بخشی از عواملی هستند که می توانند زندگی انسان را دستخوش تغییر و دگرگونی نمایند.

سخن دبیر چهارمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری

سخن دبیر چهارمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری

با مروری به تاریخ تمدن جهان به این نکته خواهیم رسیدکه توسعه درمعنای ابتدایی و اولیه به صورت نوعی نیازدرونی درخلقت انسان ها نهفته است، واژه توسعه پایدار اولین بار به طور رسمی‌توسط کمیته جهانی محیط زیست در سال ۱۹۸۶در گزارش (آینده مشترک ما) مطرح شد ودر اواسط دهه ۱۹۹۰بدین ترتیب شکل گرفت که رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی به گونه‌ای صورت گیرد که سرمایه‌های زیست محیطی و نیازهای توسعه برای نسل آینده را دچار نقصان نسازد. مدیریت امور شهری ، آن هم در شرایط کنونی ، وظیفه ای بسیار دشوار است که پایانی در آن متصور نمی باشد. در همین راستا، جهت دستیابی به محیط شهری پایدار و بهبود کیفیت زندگی انسان، همکاری تمامی ارکان دولتی اعم از مجلس، شرکت ها و سازمان های دانش بنیان ضروری به نظر می رسد. امروزه امور شهری به منزله ی اجرای الگو یا برنامه ای مشخص و مدون نیست، بلکه عبارت از تهیه و تعبیه ی برخی موازین نظارتی و به کار گرفتن آنها است. این موازین بر حسب اوضاع موجود تنظیم می شوند و وابسته به شکل و میزان مشارکت عمومی، و عوامل تازه و پیش بینی نشده هستند.در نهایت ضروری است تحولات گوناگونی که در عرصه شهر و محیط زیست در حال وقوع هستند به طور هدفمند شناسایی و فهم گردند چراکه اگر تحولات شهری و زیست محیطی فهم نشوند و استراتژی مناسبی برای اداره آنها در بلند مدت تهیه و تدوین نگردد؛ به تهدید اساسی برای نسل امروز و فردا تبدیل خواهد شد ولی اگر پس از شناخت این تحولات، استراتژی بهینه ای تهیه و تدوین شود، سیاست های متناسب با آن طراحی گردند و ابزارهای سیاستگذاری تعریف و اهرم های اجرایی نیز همانطور که در بالا ذکر گردید بر حسب اوضاع و شرایط موجود شناسایی شوند شاهد ایجاد محیط زیست و توسعه شهری پویا، پایدار، اثر بخش و تاب آوری با محوریت انسان متعالی خواهیم بود.
چهارمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری باشعار ” توسعه شهری راهی به سوی توسعه آینده” فرصتی برای گردهمایی صاحبنظران، متخصصان واندیشمندان درحوزه عمران، معماری، محیط زیست ،شهرسازی و توسعه پایدار شهری می باشد. برگزاری چنین کنگره هایی امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها ومراکزتخصصی کشور و جهان درزمینه مفاهیم مشترک میان رشته ای را فراهم می سازد. بر این اساس، دبیرخانه چهارمین کنگره بین المللی عمران ، معماری و توسعه شهری با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی ، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می نماید با شرکت در برنامه های متنوع این کنگره در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند. ازخداوند بزرگ خواستاریم که توفیق خدمت رسانی بیشتر به کشور عزیزمان ایران را عطاء فرماید.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.