پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در دوشنبه، ۲۸ تیر، ۱۳۹۵ | ساعت 07:45 | کد خبر: 2787 نسخه قابل پرینت

پیام دبیر علمی کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد مقاومتی

دکتر حسین علیان عطاآبادی دبیر علمی کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد مقاومتی طی پیامی گفت:مدیریت و اقتصاد دو واژه گره خورده و در هم تنیده اند چرا که مدیریت بر تدبیر فردی و سازمانی و اجتماعی تاکید دارد و اقتصاد بر تدبیر این تدبیر! و از این رو در بعضی دپارتمانهای دانشگاههای مطرح جهان، مدیریت زیر مجموعه اقتصاد قرار گرفته است. در کل می‌توان گفت طرح موضوع مدیریت و اقتصاد در کنار هم می‌تواند به هدفمندی مباحث مطروحه کمک بیشتری نماید. از آنجا که اصطلاح اقتصاد مقاومتی اصطلاح نسبتاً جدیدی است لازم است توضیح مختصری در این باره بیان گردد. در سالهای اخیر و با شدت یاقتن برنامه های تحریمی علیه ایران، واژه جدید اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی کشور اضافه گردیده است. این واژه اولین بار در دیدار کارآفرینان با مقام معظم رهبری در شهریور سال ۱۳۸۹ مطرح گردید. تعریف رهبر فرزانه انقلاب از اقتصاد مقاومتی به صورت زیر می‌باشد:

” اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط سختی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد”

ارکان اقتصاد مقاوتی را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. مستحکم و غیر قابل نفوذ بودن اقتصاد
  2. حمایت از تولید ملی
  3. مدیریت منابع انرژی
  4. مدیریت مصرف
پیام دبیر علمی

پیام دبیر علمی کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد مقاومتی

در مجموع در بهبود وضعیت مدیریت و اقتصاد کشور با تاکید بر اقتصاد مقاومتی عناصر مختلفی دخیل هستند که از مهم‌ترین آنها می توان به قوای سه گانه، دانشگاهها، حوزه های علمیه، سازمان‌های دولتی و خصوصی و شرکت های دانش بنیان اشاره نمود . در واقع استعدادهای مدیریتی و اقتصادی در چنین نهادهایی می‌بایست شناسایی شده و به شکوفایی برسند. کنفرانس بین المللی مدیریت و اقتصاد مقاومتی با تاکید بر ارائه راهکارها بر حل مشکلات و بحرانهای موجود و ارائه نگاهی واقع بینانه به آینده مسائل جهانی در زمینه مدیریت و اقتصاد و همچنین هم افزایی استعدادها در ترسیم ره‌نگاشت مطلوب فراروی سازمانها و نهادهای کوچک، متوسط و بزرگ آماده دریافت مقالات پژوهشگران ارجمند اعم از مدیران، اساتید و دانشجویان و صنعتگران، کارآفرینان و … می‌باشد.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.