یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در چهارشنبه، ۳۱ شهریور، ۱۳۹۵ | ساعت 11:31 | کد خبر: 3122 نسخه قابل پرینت

درباره دومین کنگره بین المللی روانشناسی خانواده روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی

ازدواج حقیقتی است که بر سرتاسر کائنات و ملک و ملکوت و عرش و فرش سایه انداخته است و ریشه در اعماق آفرینش و باورهای فرهنگی و اعتقادات دینی و ملی ساکنان دهکده جهانی دارد. اقلیم های جغرافیایی، فرهنگی و قومی هر کدام به نوعی، بر سنت ها، آداب و تشریفات این حقیقت آشکار سایه افکنده است. در این میان ازدواج در آیین توحیدی رنگ و بوی دیگری دارد که بسیار متمایز از سبک و سیاق های اقلیم های فرهنگی و جغرافیایی است. به­ویژه این که دین مبین اسلام ازدواج را موجب آرامش و نزول رحمت و مودت دانسته و رسول خاتم(ص) از خانواده به عنوان زیباترین بنای هستی یاد کرده است.

ازدواج با رویکرد اسلامی واقعیتی است که هنوز در تار و پود و بن لایه های درونی و بیرونی فرهنگ جامعه ایرانی جای خود را پیدا نکرده است و چنین سرنوشتی، رسالت کارگزاران نظام اسلامی و متخصصان حوزه روان شناسی و مشاوره را بسی سنگین کرده است.

دومین کنگره بین المللی روانشناسی خانواده روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی

دومین کنگره بین المللی روانشناسی خانواده روانشناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی

با کمال تأسف، تغییر الگوهای ازدواج به سمت اشرافی گری و لیبرالیسم فرهنگی، بالارفتن سن ازدواج، نرخ روزافزون طلاق، ضعف نظام آموزشی کشور در پرورش مهارت های زندگی و قابلیت های همسرگزینی، خلأ ناشی از تبیین الگوهای ازدواج ب­هنگام و دقیق، تن دادن به ازدواج های هیجانی، غیراخلاقی، تحمیلی و ناخواسته، فقدان برنامه آموزشی مناسب قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج، ضعف قوانین مربوط به حوزه خانواده، نادیده گرفتن اصل مترقی ۱۱۰ قانون اساسی در محور قرار دادن خانواده در همه برنامه ها، عدم توجه کافی بعضی از والدین به اندیشه فرزندآوری و فرزند پروری و اثرات تکنولوژی بر نظام خانواده از جمله چالش هایی هستند که سلامت جامعه و بهداشت روان و تحکیم و تعالی خانواده را تهدید می­کند. امروزه خانواده به عنوان تنها نهاد فطری، طبیعی و بی بدیل آفرینش در معرض خطر جدی است و نادیده گرفتن و نشنیدن زنگ خطر تهدیدات خانواده، هزینه های جبران ناپذیری را بر بشریت تحمیل خواهد کرد. انجمن علمی روان شناسی خانواده ایران و اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با هدف تبیین الگوی مطلوب خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی و نیز با هدف معرفی فعالیت­های پژوهشی در این زمینه و در راستای ارج نهادن به تلاش محققین این حوزه، اقدام به برگزاری کنگره بین المللی روان شناسی خانواده در بستر ارزش های دینی و فرهنگی نموده است. در این کنگره سعی خواهد شد تا آخرین دستاورهای علمی در محورهای کنگره، توسط متخصصین مربوطه، در قالب ارائه مقاله و نمایش پوستر عرضه شود. برگزارکنندگان کنگره برآنند تا در حاشیه همایش با دعوت از سخنرانان کلیدی داخلی و بین المللی، برگزاری پانل ها و کارگاه های آموزشی، و تجلیل از پژوهشگران و استادان ممتاز حوزه روان شناسی و مشاوره خانواده و ازدواج و معرفی آثار برجسته، بر غنای علمی کنگره بیفزایند.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.