دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در دوشنبه، ۹ آذر، ۱۳۹۴ | ساعت 11:44 | کد خبر: 1328 نسخه قابل پرینت

معرفی اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران

اقتصاد صنعتی شاخه ای از علم اقتصاد است که بر پایه نظریه بنگاه بنا نهاده شده است. این علم به بررسی ساختار، رفتار و عملکرد بنگاه ها در بازارها با پیچیدگی های دنیای واقعی همچون وجود هزینه های مبادله، اطلاعات محدود و موانع ورود که منجر به پیدایش رقابت ناقص می شوند، می پردازد. از اقتصاد صنعتی با عناوین دیگری همچون سازمان صنعتی نیز یاد می شود و می توان آن را ملکه اقتصاد خرد کاربردی نامید که از نظریه بازی ها به شکل گسترده ای استفاده نموده و دارای تاثیرات عملی قابل توجه بر روی قوانین ضد انحصار و رقابتی سازی بوده است.

معرفی اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران

معرفی اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران

در این حوزه از علم اقتصاد، عواملی که باعث تعیین ساختار، رفتار و عملکرد بنگاه ها و بازارها از رقابت کامل تا انحصار کامل می شوند، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. این عوامل ممکن است در برگیرنده دخالت های دولت نیز باشند.

 با وجود اهمیت مطالعات اقتصادی و کاربردی مرتبط با بنگاه های صنعتی، این حوزه از اقتصاد در ایران مورد غفلت قرار گرفته و توجه چندانی به این موضوعات که می تواند مسیر حرکت یک بنگاه صنعتی به سمت رشد و شکوفایی را تسهیل نماید، نشده است.

بر همین اساس اولین همایش ملی اقتصاد صنعتی ایران توسط دانشکده اقتصاد، مدیریت و بازرگانی دانشگاه تبریز در تاریخ ۵ و ۶ اسفند ۱۳۹۴ در شهر تبریز برگزار می شود. این همایش که با همکاری برخی از سازمان ها و دانشگاه های استان آذربایجان شرقی برگزار خواهد گردید، بر روی آخرین مرزهای نظری و کاربردی اقتصاد صنعتی تمرکز خواهد نمود. هدف این همایش برقراری و تحکیم ارتباطات بین پژوهشگران و متخصصین با مدیران و تنظیم کنندگان مقررات صنایع مختلف است.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.