پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در شنبه، ۱۵ اسفند، ۱۳۹۴ | ساعت 16:36 | کد خبر: 2093 نسخه قابل پرینت

درباره کنفرانس بین المللی منابع طبیعی، مهندسی کشاورزی، محیط زیست و توسعه روستایی

تنوع بسیار گسترده شرایط سرزمین، از نظر آب، هوا، خاک، منابع آب، منطقه، رطوبت، ارتفاع و تجربه‌های نیروهای انسانی در کشاورزی و… همه و همه دلالت بر ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه و بالفعل وسیعی دارد که قلب هر کسی را که برای این آب و خاک و این مردم می‌تپد و هیجان می‌آورد و بهره‌برداری از این منابع لایزال خدادادی را برای بهبود شرایط زندگی نسل‌های کنونی و آینده این سرزمین به صورت آرزویی در دسترس ولی مستلزم تلاش فراوان جلوه می‌دهد.

کنفرانس بین المللی منابع طبیعی، مهندسی کشاورزی، محیط زیست و توسعه روستایی

کنفرانس بین المللی منابع طبیعی، مهندسی کشاورزی، محیط زیست و توسعه روستایی

رشد و توسعه پایدار کشاورزی از مهم‌ترین هدف‌های هر دولتی است که تحقق آن طریق تحولات بنیادی همه جانبه در ساختار کشاورزی، مدیریت و بهره‌برداری مطلوب از منابع و امکانات، سازماندهی و هدایت سنجیده فعالیت‌ها در چارچوب برنامه‌ریزی علمی و منطقی امکان‌پذیر خواهد بود. بر همین اساس، بخش کشاورزی و امنیت غذایی در کلیه برنامه‌های توسعه کشور از اولویت ویژه‌ای برخوردار بوده و به عنوان محور و اساس توسعه اقتصادی کشور مورد توجه قرار داشته است. بی شک در دنیای امروز دستیابی به توسعه پایدار در امنیت غذایی بدون در نظر گرفتن توسعه کشاورزی روستایی امکانپذیر نمی‌باشد. بزرگترین عامل در جهت افزایش درآمد و ارتقاء سطح زندگی روستاییان گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی است. این گونه صنایع به سرمایه‌گذاری چندان نیاز ندارند و می تواند سرمایه های اندک محلی را جذب نمایند.

با نگاه به این موضوع دبیرخانه کنفرانس پس از برگزاری موفق کنفرانس اول، در نظر دارد «دومین کنفرانس ملی و اولین کنفرانس بین المللی کشاورزی پایدار، منابع طبیعی، محیط زیست و توسعه روستایی» را با همکاری مجامع و مراکز علمی و اساتید دانشگاه‌های کشور را ىر روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت سال ۹۵ در مرکز همایشهای پردیس منابع طبیعی دانشگاه تهران  برگزار نماید، دبیرخانه بر آن است تا با گردآوردن صاحبنظران، دانشگاهیان، کارشناسان و دیگر علاقه‌مندان، به بررسی تحقیقات، مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته در این زمینه بپردازد. امید است تا اساتید، فرهیختگان و پژوهشگران با ارائه دیدگاه‌ها، آثار و پیشنهاد‌های خود در غالب مقالات پژوهشی، نظری و کاربردی بر غنای این رویداد علمی بیفزایند.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.