پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در سه شنبه، ۵ بهمن، ۱۳۹۵ | ساعت 21:12 | کد خبر: 3389 نسخه قابل پرینت

معرفی اولین سمینار ملی بررسی چالش ها و راهکارهای مهندسی و مدیریتی دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه با پنج هزار کیلو متر مربع وسعت در میان دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی واقع شده که حدود ١٣۵ کیلومتر طول و ۵۵ کیلومتر عرض دارد. تنوع زیستی پارک ملی دریاچه ارومیه با وجود ۵۴۸ گونه گیاهی و ۲۳۹ گونه پرنده و ۲۷ پستاندار و به‌دلیل اهمیت زیست محیطی، به عنوان یکی از ۵٩ ذخیره گاه زیست کره در مجامع جهانی به ثبت رسیده و مورد حمایت قرار گرفته است. پارک ملی دریاچه ارومیه با ٣٠ تالاب اقماری آب شور و شیرین بزرگترین زیستگاه حیات وحش خاورمیانه است که سالانه صدها هزار پرنده بومی و مهاجر در آنها لانه‌سازی و زاد و ولد می‌کنند.

اولین سمینار ملی بررسی چالش ها و راهکارهای مهندسی و مدیریتی دریاچه ارومیه

اولین سمینار ملی بررسی چالش ها و راهکارهای مهندسی و مدیریتی دریاچه ارومیه

پارک ملی دریاچه ارومیه که به دلیل ویژگی های فوق در فهرست زیستگاه های جهانی یونسکو به ثبت رسیده دچار بحران بی سابقه کمبود آب شده است. کارشناسان زیست محیطی می گویند بحران دریاچه ارومیه به اوج خود رسیده و محافل گوناگون از وقوع فاجعه ای عظیم خبر می دهند که عدم توجه به آن خطرات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

هدف اصلی برگزاری این سمینار در سطح ملی، در گام اول معرفی رهیافت های عملی در گسترش  ارتباط صنعت و دانشگاه، و در گام دوم معرفی راهکارهای مهندسی و مدیریتی لازم در جهت کنترل بحران خشک شدن دریاچه ارومیه و نیز کاهش مخاطرات زیست محیطی ناشی از این بحران می باشد.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.