پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در جمعه، ۳۰ مهر، ۱۳۹۵ | ساعت 23:30 | کد خبر: 3217 نسخه قابل پرینت

چشم اندازه اولین همایش مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی

همایش «مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی» چشم‌انداز بلندی را در پیش رو دارد و بر زمینی واقعی شکل گرفته است. اجرایی شدن تفاهم‌نامۀ امضا شده میان دو وزارتخانۀ کار و امور اجتماعی و وزارتخانۀ آموزش و پرورش میدان عملی و واقعی این همایش است؛ تفاهم‌نامه‌ای که نشان‌دهندۀ ارادۀ دولت در واگذاری امور آموزشی به بخش تعاونی است.

چشم‌انداز همایش «مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی» الهام گرفته از ایدۀ مدارس تعاونی است. برگزارکنندگان به گواهِ تجربۀ بیست ساله‌شان در اداره و ارتقای یک تعاونی آموزشی، معتقدند که این مدارس در شرایط اقتصادی، اجتماعی و اداری موجود می‌تواند به‌عنوان الگوی سازمانِ اقتصادی-اجتماعی کارآمدتر و عادلانه‌تر سر برکشیده و به بار نشیند.

اولین همایش مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی

اولین همایش مدرسه تعاونی، اقتصاد مشارکتی

در شرایط موجود اقتصاد جهانی، در نقاط مختلف جهان شاهد گسترش جریان جهانی تعاونی‌ها هستیم. در بسیاری از کشورهای جهان، تعاونی‌ها نه فقط ضرورتی اقتصادی برای فراهم کردن فرصت‌های اشتغال برای بخش‌های وسیع‌تری از نیروی کار قلمداد می‌شوند، بلکه بیش از آن به‌عنوان راه برون‌رفت از مشکلات مدل‌های زیست اقتصادی-اجتماعی موجود معرفی شده‌اند. قدم گذاشتن در مسیر الگوی «مدرسه تعاونی» پیوستن به چنین جریانی در سطح بین‌الملل و استفاده از تجربۀ مردمان سایر نقاط جهان نیز هست. به‌علاوه، برگزارکنندگان برآنند که در ساختارهای سازمانی دمکراتیک‌تر، تربیت کودکانِ اجتماعی‌تر و مشارکت‌جو‌ امکان پذیرتر خواهد بود. مدارس تعاونی می‌توانند زمینه‌ساز پرورش کودکانی باشند که در آینده، بیش از سایر مدل‌های سازمان کار موجود در ادارۀ مدارس، دغدغۀ امر اجتماعی داشته و مشارکت در جامعه را فرا بگیرند.

این همایش امیدوار است آغازگر طرح و گسترش ایدۀ «مدرسه تعاونی» باشد.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.