یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در یکشنبه، ۱۰ مرداد، ۱۳۹۵ | ساعت 09:02 | کد خبر: 2925 نسخه قابل پرینت

معرفی دومین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران

اگر به بحران آب در کشور توجه نشود بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت. ایران در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته و کشاورزی و تولید محصول در بیشتر نقاط کشور نیازمند آبیاری است، از طرفی تولید محصول کشاورزی برای حفظ استقلال کشور یک اولویت اجتناب ناپذیر است. لذا، بیشترین منابع آب کشور با هدف تولید محصولات کشاورزی در این بخش مصرف می‌شود.

معرفی دومین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران

معرفی دومین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران

به دلیل سهم بالای مصرف آب در این بخش، مدیریت و برنامه ریزی علمی – عملی در آبیاری و زهکشی می تواند نقش موثری در کاهش فشارهای وارده به منابع آب داشته باشد. جامع‌نگری و همگرایی بخش‌های علمی و اجرایی کشور در حوزه آب، از طریق گفتمان علمی در همایش های علمی میسر خواهد بود. زیرا یک نگاه جامع نگرانه  به آب توسط صاحبنظران این رشته می‌تواند منجر به ارائه راهکارهای مطمئن، دقیق و پایدار برای مواجه با این چالش ملی شود.

با لطف و عنایت خداوند متعال دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری انجمن آبیاری و زهکشی ایران و کمیته ملی آبیاری و زهکشی ایران، و مشارکت تمام متخصصان بخش آب کشور، دومین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران را با هدف بررسی مشکل بحران آب کشور و مخصوصا در بخش کشاورزی و بستر سازی برای ارایه راهکار های اجرایی برگزار می‌کند. کنگره شامل شانزده همایش مستقل، نشست های تخصصی بخش های علمی و اجرایی، نمایشگاه های فنی و صنعتی آب و آبیاری، کارگاه های علمی- اجرای- حرفه ای، جشنواره ی فرهنگی –هنری- رسانه ای آب، بازدیدهای علمی- تفریحی و برگزاری مجمع عمومی انجمن آبیاری و زهکشی ایران می‌باشد.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.