شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در دوشنبه، ۲۸ تیر، ۱۳۹۵ | ساعت 09:24 | کد خبر: 2804 نسخه قابل پرینت

معرفی کنفرانس ملی فقه، حقوق و روانشناسی

انسان از دیرباز برای بهبود زندگی و بالا بردن کیفیت زندگی (Quality of life) تلاش کرده است و در این مسیر از زوایای مختلف تلاش کرده است و اولین گام، بهره مندی از منبع وحی و آیات الهی و با کمک آن بایدها و نبایدهای خود را تنظیم نموده است. انسان خرد پژوه به این نکته واقف بوده که اتصال به منبع وحی و دریافت احکام شرعی اولین و مهم ترین منبعی است که می‌توان به وسیله آن به چارچوب زندگی برای داشتن برنامه ای دنیوی و اخروی دست یافت و سپس در سایه سار آن به مدد عقل اصول روانی و ذهنی درون فردی و سپس اصول قانونی و منطقی بین فردی را بیابد و به مدد این سه علم یعنی فقه، روانشناسی و حقوق به شادی پایدار برسد. انسان در سایه سار فرح و شادی می تواند به اهداف اصلی خود نیل پیدا کند و جالب آنکه فرح مخفف سه کلمه فقه، روانشناسی و حقوق می‌باشد.

کنفرانس ملی فقه، حقوق و روانشناسیکنفرانس ملی فقه، حقوق و روانشناسی

کنفرانس ملی فقه، حقوق و روانشناسی

یکی از اندیشمندان جهانی گفته است:” انسانها باید شاد باشند تا به اهدافشان برسند نه اینکه شاد باشند تا بخواهند به اهدافشان برسند”. به دیگر سخن شادی از استلزامات زندگی پربار علمی و معنوی است و این شادی هم زمانی میسّر خواهد شد که انسان در پهنه جهان هستی خود را رها نبیند.عمل به انجام وظایفش در این سه عرصه از علم به انضباط فردی و اجتماعی و درکل داشتن جامعه ای پویا و بانشاط منجر خواهد شد و لذا تلاش های علمی سازمان یافته این سه شاخه از علم به تکامل(Perfection) و تعالی (Excellence) منجر خواهد شد.

کنفرانس ملی “فقه، حقوق و روانشناسی” با هدف بررسی جدیدترین یافته های علمی و تحقیقاتی در این زمینه های حیاتی و جامعه ساز آماده دریافت مقالات پژوهشگران ارجمند دانشگاهی و حوزوی می باشد تا از این رهگذر بتوانیم با هم اندیشی جامع و اصولی به گسترش دانش فقه، اتخاذ رویه های بهتر حقوقی و تدوین سیستم های کل‌نگر روانشناسی کمک نماییم.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.