شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۳۹۵ | ساعت 23:39 | کد خبر: 2724 نسخه قابل پرینت

درباره نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری، جغرافیا و باستان شناسی

با عنایت به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه از لحاظ جغرافیایی، غنای فرهنگی و تاریخی و جاذبه های فراوان گردشگری بر آن دانستیم تا با برگزاری این کنفرانس و بررسی ارتباط موثر این سه موضوع مهم در بعدهای مختلف…

نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری، جغرافیا و باستان شناسی

نخستین کنفرانس بین المللی گردشگری، جغرافیا و باستان شناسی

گردشگری

صنعت گردشگری در جهان توسعه فراوانی یافته است و بسیاری از کشور ها از این راه توانسته اند وضعیت خود را بهبود بخشند و از مشکلاتی مانند بیکاری، پایین بودن سطح درآمد سرانه و کمبود درآمد ارزی خویش بکاهند. صنعت جهانگردی بزرگترین و متنوعترین صنعت در دنیا به حساب می آید بسیاری از کشور ها این صنعت پویا را منبع اصلی درآمد اشتغال زایی رشد بخش خصوصی و توسعه زیر ساخت ها می دانند. صنعت گردشگری امروزه به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور ها اهمیت دارد که اقتصاد دانان آن را صادرات نامرئی نیز می نامند.

جغرافیا

جُغرافیا، جُغرافی یا گیتاشناسی در حقیقت مطالعهٔ روابط بین جوامع متشکل انسانی و محیط زندگی آنهاست. به بیانی دیگر جغرافیا دانشی است که درباره سطح زمین و پدیده‌های طبیعی، آب و هوا، رستنی‌ها، خاک، فراورده‌ها و مانند آن و پراکندگی آن‌ها بر روی زمین و روابط آن‌ها با انسان گفتگو می‌کند. هر یک از موارد مورد بررسی این دانش رشتهٔ ویژه‌ای را پدید می‌آورد مانند زمین‌شناسی، هواشناسی، ستاره‌شناسی، مردم‌شناسی، زیست‌شناسی و جز این‌ها.

باستان شناسی

علم باستان شناسی به عنوان دانشی مستقل یا رشته ای پژوهشی در میان دیگر رشته ها که توانسته در کمتر از دو سده نه تنها تصویر و تصور بشر زمانه ما را از مفهوم و معنای تاریخ و وضع وجودی آدمی دگرگون کند که حتی بر احساس و ادارک او نیز از سنت و میراث و گذشته خویش اثرات مهم و انکارناپذیر بگذارد . با گسترش دانش باستان شناسی سرزمین  باستانی و دیرینه ایران کانونی مهم  در دایره پژوهشهای باستان شناختی جای گرفت و بدنبال آن دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی با برگزاری سمینارها و گردهمایی ها به معرفی دستاوردهای باستانشناسی پرداختند.

اهمیت موضوع

با عنایت به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه از لحاظ جغرافیایی، غنای فرهنگی و تاریخی و جاذبه های فراوان گردشگری بر آن دانستیم تا با برگزاری این کنفرانس و بررسی ارتباط موثر این سه موضوع مهم در بعدهای مختلف، شناسایی چالش های موجود در این حوزه ها، ارزیابی و تحلیل تعاملات فرهنگی منطقه ای و فرا منطقه ای در ایران، اهمیت و نقش ایجاد زیر ساختها در توسعه صنعت گردشگری، ارزیابی طرح های توسعه گردشگری در سطوح محلی، ملی و منطقه ای و … گامی موثر و هدفمند به سوی اهداف توسعه پایدار برداریم.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.