شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در دوشنبه، ۳۱ خرداد، ۱۳۹۵ | ساعت 18:23 | کد خبر: 2698 نسخه قابل پرینت

درباره پنجمین کنفرانس سالانه انرژی پاک

یکی از بحران های جهان در قرن بیست و یکم، بحران انرژی است که از دو چالش عمده نشأت می گیرد. یکی چالش آلودگی محیط زیست ناشی از مصرف سوخت های فسیلی و دیگری محدودیت منابع فسیلی در جهان است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به مصرف رو به افزایش آن ها در آینده نزدیک به اتمام خواهند رسید. گرچه کشور ایران از منابع غنی نفت و گاز برخوردار است ولی قطعا بحران جهانی انرژی به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نشده و بنابراین باید برای برون رفت از آن چاره اندیشی کرد. راه حل جهانی برای حل این معضل استفاده از انرژی های پاک است. در بسیاری از کشورهای جهان برنامه این است که تا سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۲۰ درصد از تولید برق مصرفی آنها از انرژی های تجدید پذیر که بخشی از انرژی های پاک محسوب می شوند تأمین گردد. در کشور ایران در حال حاضر این انرژی کمتر از ۱ درصد از تولید برق را به خود اختصاص داده و قرار است در پایان برنامه سند چشم انداز توسعه به ۱۰ درصد افزایش یابد.

پنجمین کنفرانس سالانه انرژی پاک

پنجمین کنفرانس سالانه انرژی پاک

رسالت مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی ایجاب می کند که تا برای بحران های حادث شده راه حل های علمی مبتنی بر یافته های تحقیقاتی ارائه نمایند. اینک بعد از برگزاری موفق چهار دوره قبلی کنفرانس سالانه انرژی پاک که با استقبال گسترده پژوهشگران، متخصصان و صاحب نظران دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز صنعتی و دانشجویان محترم برگزار گردید،  به یاری پروردگار، پژوهشکده انرژی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در نظر دارد پنجمین کنفرانس سالانه انرژی پاک را در تاریخ ۴ و ۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ برگزار نماید.

هدف این کنفرانس سالانه، آشنایی متخصصان و پژوهشگران دانشگاهی و مراکز پژوهشی و صنعتی کشور با فعالیت یکدیگر، مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری درزمینه های گوناگون فناوری های انرژی پاک وتشکیل میزگردهای تخصصی می باشد. برگزاری کارگاه های آموزشی برای معرفی آخرین ابداعات و تحولات در ابزارهای تحقیقاتی و تکنولوژی روز همراه با بررسی مسائل اقتصادی و سیاسی در به کارگیری انرژی پاک و آشنایی و  ترغیب عموم به استفاده از انرژی های نو از جمله برنامه هایی است که طی برگزاری این کنفرانس به انجام خواهند رسید. بدین منظور، از کلیه پژوهشگران، متخصصان و صاحب نظران دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز صنعتی و دانشجویان محترم دعوت می شود تا با ارسال آخرین دستاوردهای پژوهشی و تجربیات علمی و صنعتی خود ما رادر برگزاری هرچه بهتر این کنفرانس یاری دهند. امید است که بتوان از این راه گام های بلندی در راستای اعتلای برنامه های تحقیقاتی و صنعتی کشور در زمینه توسعه منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر برداشت.

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.