جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در سه شنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۹۴ | ساعت 12:06 | کد خبر: 1888 نسخه قابل پرینت

معرفی و اهداف اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب صنعتی، بیمارستانی و دارویی

حرکت مداوم کشورها به سمت صنعتی شدن در کنار واقعیت رشد جمعیت و افزایش تمایل به شهرنشینی الز ا ما منجر به افزایش تولید انواع پسماند شهری و صنعتی و شیرابه‌ و فاضلاب‌ حاوی آلاینده‌های زیست‌محیطی می‌گردد . کشورهای صنعتی برای تضمین چرخه فعالیت‌های صنعتی و شهری خود در سایه توسعه پایدار از سال‌ها پیش برنامه‌های جامعی را در راستای کاهش تولید و نیز بازیافت، بازگردانی و استفاده مجدد از پساب‌ و پسماند و فاضلاب‌ تولیدی خود در دستور کار قرار داده‌اند و قوانین جامعی را نیز به عنوان پشتوانه اجرایی این دست برنامه‌ها تدوین و تصویب نموده‌اند .

اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب صنعتی، بیمارستانی و دارویی

اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب صنعتی، بیمارستانی و دارویی

با وجود اینکه در ایران نیز در متن قوانین الزامات زیست‌محیطی گوناگونی گنجانده شده اما اراده عملی جهت اجرای این مهم مگر در چند سال اخیر و آن هم بیشتر در حوزه پسماند و فاضلاب‌ شهری مشاهده نشده است . این عدم تحرک را می توان متأثر از ضعف الزامات قانونی یا عدم دسترسی به دانش فنی کافی، مطمئن و کم‌هزینه و یا ناآگاهی بدنه مدیریتی مؤسسات، کارخانه‌ها، بیمارستان‌ها و هر مجموعه دیگری که به نوعی در تولید پسماند و فاضلاب نقشی دارد دانست .

در شرایط حاکم قدم اول برای غلبه بر مشکل، مطالعه وضعیت کنونی و نیز آگاه‌سازی طبقات درگیر و به طور کلی آماده‌سازی هر آنچه که در وادی عمل مورد نیز می‌باشد تعیین می‌گردد .

رسالت اولین همایش ملی مدیریت پسماند و فاضلاب‌ صنعتی، بیمارستانی و دارویی در واقع تلاش برای سازماندهی و یکپارچه‌سازی همه داشته‌های کنونی کشور در زمینه شناسایی و ارائه راهکارهای مدیریت پسماند و فاضلاب‌ در حوزه‌های صنعت، بیمارستانی و دارویی می‌باشد . این حرکت در صورتی که مطابق اهداف مدنظر سیاست‌گذاران همایش پیش رود به صورت رویدادی سالیانه و هرسال با اتکا به نتایج دوره‌های پیشین تکرار خواهد شد و در آن صورت است که خواهد توانست پایگاه داده‌ای جامع پدید آورد که با ممکن ساختن معرفی طرفین درگیر در تولید پسماند و فاضلاب‌ و گروه‌های فعال در تصفیه و امحا و دفع پسماند و فاضلاب، به چرخه بازیافت، بازگردانی و کاهش تولید پسماند و فاضلاب تحرکی درخور بخشد .

لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.