شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در شنبه، ۱۴ آذر، ۱۳۹۴ | ساعت 11:40 | کد خبر: 1360 نسخه قابل پرینت

درباره همایش نقش زن در سلامت جامعه

با افزایش فشارهای روزمره زندگی و عصر فناوری جدید نقش حضور زنان در بخش های مختلف جامعه و خانواده بویژه مقوله سلامت پررنگتر شده است.
زنان در گذشته فقط وظیفه حفظ و نگهداری از فرزند را داشتند اما امروزه با افزایش فشارهای روزمره زندگی وتوسعه تکنولوژی مساله حضور زنان در همه ابعاد جامعه تا آن جا پیش رفته که بعنوان یکی از ارکان اصلی برای زندگی بهتر ورشد سلامت جامعه نقش بسزایی را ایفا می نمایند.
درباره همایش نقش زن در سلامت جامعه

درباره همایش نقش زن در سلامت جامعه

اما باور اشتباهی که در خصوص زنان این فرشتگان آسمانی درگذشته نه چندان دور وجود داشته و اهمیت ندادن به این مهم سبب گردیده تا شاهد بوجود آمدن معضلات و آسیب های بی شماری در پیکره جامعه بیرون از محیط خانه و در خانواده باشیم.
توجه به تاثیرنقش زنان در بهداشت و سلامت خانواده و جامعه  می تواند از خیلی از جوانب در پایین آوردن نرخ رو به رشد آسیب های هفده گانه اجتماعی حایز اهمیت باشدو عدم توجه به این امر میتواند نه تنها کانون خانواده بعنوان جامعه ای کوچک بلکه در سطح کلان تر  در کل جامعه خسارت های جبران ناپذیری را در بر داشته باشد و کانون خانواده و جامعه را با مخاطرات جبران ناپذیری مواجه نماید.
اما نگاه ویژه به حضور زنان در جامعه کنونی و نقش آفرینی آنان درکنار سایر اقشار جامعه میتواند موجب ابراز توانمندی ها و پیشرفت جامعه و کمک به پیشگیری در آسیب های اجتماعی نماید.
باید توجه داشت در آئین اسلامی امروزه شاهد آن هستیم که زنان توانسته اند توانمندی های خود را در زمینه گوناگون علمی – پژوهشی و اجرایی زیادی به اثبات برسانند و با تغییر و تحول اجتماعی موجب افزایش گرایش زنان به اشتغال در بیرون از منزل شده چرا که این اشتغال احساس رضایتمندی آن ها را در زندگی افزایش داده و کمتر احساس بطالت و فرسودگی می کنند که از مهمترین پایه های کمک به داشتن جامعه ای سالم است.
به همین منظور بنا داریم تا در اولین همایش ملی نقش زنان در سلامت جامعه با هدف اشاعه فرهنگ حضور پررنگ تر زنان در همه بخش های اجتماعی و تاثیر حضورشان در کاهش چشمگیر نرخ آسیبهای اجتماعی به بحث و تبادل نظر بنشینیم.
با امید که در این مهم بتوانیم رسالت خویش را بخوبی ایفا نماییم.
لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.