شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
کانال فراخوان کنفرانسها و همایشهای کشور

آخرین مطالب
مطالب پربازدید
آخرین نظرات



رتبه بندی علمی دانشگاههای ایران
منتشر شده در سه شنبه، ۱۲ آبان، ۱۳۹۴ | ساعت 10:06 | کد خبر: 1043 نسخه قابل پرینت

معرفی کنفرانس سالانه تحقیقات در مهندسی عمران،معماری و شهرسازی و محیط زیست پایدار

امروزه در فضای دانشگاهی جهان، رویکرد میان رشته ای در مقام آموزش و پژوهش به عنوان روش و رویکردی جدید در نهاد علم اهمیت بسیاری یافته است. عوامل متعددی مانند توسعه علم، نیازهای محققان و دانشجویان، ضرورت‌های موضوعات پژوهشی و مشکلات ناشی از تفکیک‌های سنتی در رشته‌های مختلف علوم سبب تحولات درونی نهاد علم و گرایش فزاینده به رویکرد میان رشته ای شده اند.
کنفرانس سالانه تحقیقات در مهندسی عمران،معماری و شهرسازی و محیط زیست پایدار

کنفرانس سالانه تحقیقات در مهندسی عمران،معماری و شهرسازی و محیط زیست پایدار

 بر این اساس مباحث میان رشته‌ای به عنوان مبنایی برای توسعه علوم در دنیای امروز را هم در سطح مباحث نظری و مفهومی و هم در عرصه‌های عملیاتی و کاربردی علوم می‌توان مد نظر داشت.
حوزه ساخت و ساز نیز از این موضوع جدا نیست؛ افزون بر آن رشد بیشتر شهر نشینی و شهری شدن در کشور ما توجه به بستر لازم آن یعنی ساخت و ساز را بیشتر از گذشته طلب مینماید. سه رشته معماری، شهرسازی و عمران که ریشه مشترکی در گذشته داشته اند و بنا بر تخصصی شدن علم در برهه ای از تاریخ، از یکدیگر جدا شده اند؛ اکنون لازمست پیوند بیشتری پیدا کنند و پژوهشگران متخصص آنها از وضع یکدیگر اطلاع بیشتری پیدا نمایند.
کنفرانس سالانه تحقیقات در عمران، معماری و شهرسازی سعی دارد که با نزدیک نمودن پژوهشگران این سه حوزه نیازهای عمومی علم را برآورده سازد و به صورت خاص سبب رشد و شکوفایی پژوهشهای بینابینی در حوزه ساخت وساز کشور شود. امید که این کنفرانس بتواند با دستاوردهای خود در درازمدت رونق ساخت و ساز را فراهم سازد.
لطفا در صفحات اجتماعی خود به اشتراک گذاشته و به سایر پژوهشگران اطلاع دهید...

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.