مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامهریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت میگیرد.
پیتر دراکر، وظیفه مدیران را بازاریابی و نوآوری میداند. ونیز کارآفرینی فرایند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسکهای ناشی از آن اطلاق میشود.از این رو مبحث کارآفرینی و نوآوری های باز در دنیای رقابتی کنونی بسیار با اهمیت میباشد .
نوآوری باز تاکید میکند که نوآوری برای افراد خاص، موضوعات خاص و محلهای خاص نیست، بلکه نوآوری را می توان در همه افراد در همه محلها و همه موضوعات جستجو نمود. این پارادایم بر همهگیری و اجتماعی شدن نواوری تاکید بسیاری دارد.
دبیرخانه کنفرانس با توجه به چنین دیدگاهی و همچنین رسالت کنفرانس، که ترویج مبحث مدیریت دانش در کشور و ایجاد فرصتی برای تبادل اندیشهها و تجارب در این حوزه گسترده و نوین مدیریتی است، همچون سالهای پیشین، اقدام به برگزاری «چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری و اولین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز » با مشارکت گروه کارآفرینی دانشگاه تهران ، نموده است و با توجه به نقش فعالیتها و تولیدات علمی و پژوهشی در پیشبرد همه جانبه کارآفرینی در کسب و کارها و صنایع کشور و الزامات تحقق اقتصاد دانش بنیان، از اساتید، صاحبنظران، دانشجویان، کارشناسان، پژوهشگران و علاقمندان محترم در حوزه مدیریت دانش، درخواست میشود در صورت تمایل به ارائه مقاله یا مشارکت فردی و گروهی در این کنفرانس، پس از ثبت نام در وبسایت کنفرانس به آدرس (www.modirconf.com)، نسبت به ارسال مقالات و موارد درخواستی به دبیرخانه اقدام فرمائید.