- معرفی ششمین کنگره عناصر کمیاب ایران
- معرفی اعضای کمیته علمی کنفرانس ملی ایده های نوین در روانشناسی و علوم تربیتی
- کارگاه های آموزشی سومین کنفرانس ملی رویه های بتنی
- معرفی کنفرانس ملی بافت فرسوده شهری
- پیام رییس دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران
- درباره کنگره دوسالانه و بین المللی سلامت درحوادث و بلایا
- آغاز فعالیت پایگاه رتبه بندی پژوهشی بانکها همزمان با هفته پژوهش
- معرفی اعضای کمیته علمی اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
- درباره اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
- درباره همایش ملی کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات
- متن مصاحبه دبیرخانه همایش شرق شناسی، فردوسی فرهنگ و ادب فارسی با دبیرعلمی همایش
- شیوه نقش آفرینی خانواده متاثر از خط مشی های حاکمیتی
- کمیته علمی هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان
- معرفی هفدهمین کنگره سراسری انجمن مدیکال انکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری سرطان
- معرفی اعضای کمیته علمی و اجرایی یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری و سومین کنگره سلامت مردان
- صدور گواهی زود هنگام پذیرش مقاله و داوری سریع مقالات
- آغاز اعلام پیش از موعد نتایج داوری هفتمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران
- برگزاری کارگاه آموزشی بررسی راهکارهای شکل گیری و توسعه تعاونی های چند منظوره گردشگری روستایی
- مجموعه مقالات کنفرانس بین المللی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه منتشر شد.
- فراخوان مقاله دهمین همایش مجازی بین المللی تحولات جدید ایران و جهان
- درباره چهارمین کنفرانس بین المللی اقتصاد در شرایط تحریم
- درباره اولین کنفرانس ملی مهندسی مدیریت ; طراحی و توسعه سامانه ها و فرایندهای سازمانی
پیام دبیر همایش ملی معماری فضاهای آموزشی
سیدباقر حسینی دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران طی پیامی گفت: پیشرفتهای شگرف در روشهای انتقال اطلاعات، فرآیند آموزش و یادگیری را دستخوش تغییر کرده است. این تغییرات باعث شده است تا فضاهای آموزشی قدیمی پاسخگوی نیازهای جدید نباشد.
از اینرو لازم است برای تطبیق محیطهای آموزشی با نیازهای روز راهکاری یافت. علاوه بر این تحقیفات متعدد نقش محیط کالبدی را در افزایش کیفیت آموزش اثبات کرده است. این تاثیر توجه بیش از پیش جامعه دانشگاهی، مهندسی و مدیران را به موضوع طراحی و ساخت فضاهای آموزشی طلب میکند.
تامل در فضاهای آموزشی کشور بیانگر ناخوانایی این فضاها از طرف مخاطب اصلی آنها یعنی دانشآموزان، دانشجویان، مدرسین است. استیلای تفکرات مدرنیستی و فروکاست معماری به محصولی صنعتی، در دهههای اخیر باعث فاصله گرفتن این محیطها از نیازهای اسنانی و تعریف آن به صورت یک واحد مستقل و منقطع از نقش اجتماعی آن شده است.
این موضوع در کنار رشد کمی مدارس و دانشگاهها باعث شد که ابعاد کیفی، فرهنگی و انسانی فضاهای آموزشی مورد مغفول بماند. امید است همایش ملی معماری فضاهای آموزشی شروعی در تغییر نگاه مسئولین به امر حساس و خطیر ساخت فضاهای آموزشی باشد.